torsdag 21 mars 2013

Efter mötet med Riksbyggen

Jag känner en stor sorg och besvikelse efter mötet med Riksbyggens representanter igårkväll, men alla boende skötte sig med beröm mer än godkänt! Bra frågor, tydliga åsikter, konkreta och mycket besvärande för Riksbyggen. Hyresgästföreningens juristchef var med och även förhandlaren för oss i Skarpan. De skulle väl egentligen bara vara med som tysta observatörer för att få legalitet och tyngd i argument och löften som Riksbyggen kanske skulle ge oss utanför protokollet så att säga, men Riksbyggen vände sig till dem och även boende hade frågor till dem. Den ende från Hyresgästföreningen som kunde och ville svara konkret var juristchefen. 

Jag har antecknat väldigt mycket och kommer att renskriva det och lägga in här. Riksbyggen har lovat ett utskick till alla med den information man visade på storbild under kvällen, och svaren på de mail som vi boende har skickat till dem. Så vi får bida tiden i väntan på det.

Jag delade ut protestlappar att sätta i fönstren, gula med svart text, "Vi vill kunna bo kvar", och Mobilisera Skarpan-loggan under texten. Tyvärr hann en del boende gå innan jag började dela ut, men det är bara att hojta så kommer jag över med en lapp till er. Jag ville höra så mycket som möjligt och anteckna.

Mot slutet av mötet var det boende på första berörda gården och ett fåtal andra kvar och jag antecknade så gott jag kunde eftersom det var en del väldigt speciella frågor och svar som kom fram i dialogen med Riksbyggen.

Men nu vet vi definitivt åt vilket håll vi ska jobba. Mobilisera Skarpan fortsätter, vi får inte ge oss nu! Kommentera gärna och lämna idéer och tankar här. Något ni vill att Corren ska ta upp exempelvis, för jag ska maila dem igen. Vi skriver också på en debattartikel, men ville vänta in mötet för att få mer konkreta argument. Det har vi sannerligen fått!

Mobilisera Skarpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.